EsettanulmanyokAjanlatokReferenciak

 Hírlevél 1 x 1


Fórum, spam nélkül


Hírlevél 1 x 1

Nilsson "csodalencséje"


Ha már fáj... A teniszkönyök projekt


A magányos honlap esete



Ha cége életében változások állnak be, akkor érdemes ezeket a pozitív dolgokat tudatnia korábbi és leendő megbízóival. Az ilyen kommunikáció költséghatékony módja az e-mailben küldhető hírlevél.

Hírlevél 1 x 1

Példánkban egy valós hírlevél segítségével mutatjuk be a munkafolyamatot.

Előkészítés:

Rövid egyeztetés után egy vázlatrajzot készítünk a javasolt látvány felépítéséről. A hírlevélnek új fejlécet tervezünk, a tartalomnál pedig ügyelünk arra, hogy egyszerű legyen, mint a faék, és mégis megfogja az olvasó szemét. A cég évek óta használt, nagyon eredeti, igen vidám és mozgalmas emblémáját sem mi, sem megbízónk nem kívánja megváltoztatni, ezért úgy döntünk, a költözéskor ezt is “továbbviszik”, mégpedig a cég három oszlopos tagja személyesen! A tervek alapján a fotókat majd úgy kell elkészítenünk, hogy a lehető legkevesebb utómunkával juthassunk el felvázolt célunkhoz.
A megrendelőtől kapott szöveg mennyisége alapján eldől, hogy ezt a hírlevelet egyhasábosra szerkesztjük, illetve, hogy valószínűleg keresnünk, vagy készítenünk kell képet az épületről is, ahová költöztek.

Fotózás:

A portrék a cég irodájában készülnek, így indulás előtt csak azt pakoljuk fel, ami nélkülözhetetlen:
Műtermi vakuk, ernyők, oktobox és lágyító box, sok kábel és egy rádiós kioldó. Tükörreflexes fényképezőgép, nagy fényerejű objektívekkel és persze az elmaradhatatlan állvány. A könnyen összeállítható készlet hordozhatósága, megbízhatósága,  és kis helyigénye igen fontos számunkra mivel egy sűrűn lakott irodában kell felütnünk alkalmi műtermünket.
A fotózás pakolással együtt sem tarthat tovább 4 óránál, hogy ne akadályozzuk a munkát.
A műteremben mindig erőteljesebb világítást használunk a megszokotthoz képest. A tűéles rajzú korszerű objektívek előtt semmi sem marad rejtve, ezért fontos a professzionális smink használata. Az erős fényű villanólámpák fényében láthatóvá válnának a bőrhibák, foltok, a fakó, színtelen, vagy éppen zsírtól csillogó  esetleg sűrűn hajszálerezett arcbőr, a táskás, vagy mélyen árnyékolt szemek. Ha nem akarunk hosszú órákat tölteni a retussal, ki kellene használnunk a professzionális smink lehetőségeit, szakképzett és gyakorlott sminkes segítségével. Ebben az esetben sajnos ettől el kell tekintenünk, meg kellett elégednünk modelljeink megoldásaival.

Retus:

Bár a smink egyébként csodákra képes, minden képen vannak olyan részletek, melyeket módosítani kell, mielőtt egy montázs részévé tennénk őket, így történik ez most is.


 

Fotó válogatás:

A fotózás napján délutánra a visszafogottan retusált fotók készen állnak a válogatásra, indul a “Hölgyválasz”. :-) Megrendelőnk kiválaszthatja a neki tetsző képeket, mi természetesen csak javaslatokkal élünk, a döntést segítendő. A kiválasztott fotókból és a régi emblémából készül majd az új hírlevél fejléce.

Montázs

A kiválasztott képekkel folytatjuk a munkát. Legelső lépésben a képen lévő térkitöltő kellékeket tüntetjük el, majd pótoljuk a hiányzó részleteket ott, ahol képünk pontatlanul illeszkedne a montázsban használandó formához.

A képek montázsba illesztése során kell a képeket méretezni, pozícióba forgatni. Ebben a lépésben már csak apróbb igazítások szükségesek, így a hírlevél látványának összeállítása gyorsan elkészül.

 

Fázisok

A képanyag kész, azonban a legfontosabb dolog, a kódolás még csak most kezdődik. Megállapodásunk szerint a lehető legegyszerűbbre készítem el: egy hasáb, amibe a Motivation mindössze egy pár soros szöveget ad. Ezt támogatom meg egy képpel, amin az új iroda helye látható. Mivel itt légifotó nem áll rendelkezésre, a szokványos térképhasználat meg unalmasnak tűnik, a Google Földet hívom segítségül, ahol az épület 3D-ben látható. Az internet nap mint nap bővülő lehetőségeinek köszönhetően a hírlevél másnapra már tesztelhető állapotban is van.

Tesztelés

Az elkészült hírlevelet továbbítom a megrendelőnek jóváhagyásra, aki egyből jelzi is az első problémát: nem látszik a fejléc. No, itt kicsit elkerekedik a szemem.
Rövid kutakodás az interneten és fény is derül egy problémára. Tudta, hogy az Office 2007 nem a Microsoft internetböngészőjét használja az e-mailek megjelenítésére, hanem a Word nevű szövegszerkesztőt? Persze, hát ki is gondolná, hogy a hírleveleket, melyek az Ön által is bizonyára olvasott internetes oldalakhoz hasonlóan valójában HTML fájlok, e nagyvállalat számára logikusabb egy szövegszerkesztőben megjeleníteni, amely még annyit sem tud a HTML stíluslapokról, mint e cég böngészői (és itt főként az IE 6-ra gondolok, mely minden honlapfejlesztő rémálma). Ez egy rendkívül bosszantó probléma, melyről már rengetegen írtak korábban, azonban a fejlesztők hangja nem jutott el a Microsoft füleihez. Ezért aztán 2010 -ben időutazást kell tennünk 1996-ba, a 3-as Internet Explorer idejébe, hogy a levél HTML kódjában korrigáljunk egy-két dolgot, amitől hasonlóan jelenik meg a jelentős e-mail olvasókban.

Az Internet Explorert napjainkban rengeteg kritika éri, főleg biztonsági hiányosságok okán. Ezek részletezése hosszú oldalakat töltene meg, angol nyelven itt lehet tájékozódni a részletekről: Criticisms of Internet Explorer. A másik igen komoly probléma a 6.0-s (de különösképpen az az alatti) programverziókkal, hogy az általuk megjelenített HTML és CSS kód feldolgozása a webes szabványokat összefogó és kezelő World Wide Web Consortium (W3C) által kidolgozott szabványoktól eltér, főleg az XHTML és a CSS terén, ami az oldalak végső megjelenítésében is folyamatos problémákat okoz, az ilyen különbségek kiküszöbölése pedig megnehezíti a webdesignerek munkáját. Ne felejtsük el, hogy az internetnek, a webes megjelenésnek éppen az lenne a lényege, hogy akárhol a világon ugyanazt és közel ugyanúgy (mivel a tördelés automatikus és az oldalak szélessége változhat, a megjelenítés sohasem lehet  tökéletesen pontos) lehessen olvasni, nézni, mint azon a számítógépen, ahol a kód készült. A 7-es verzióval a Microsoft komoly lépéseket tett e hiányosságok pótlására, a 8-as verzióban ígérte a szabványosítás további erősítését, melynek érdekében együttműködik a W3C szervezettel. A célt részlegesen sikerült csak elérni, mivel az IE8 által megjelenített oldalak még mindig nem úgy néznek ki, mint a szabványt pontosan használó Firefox, Opera vagy  Chrome böngészők által megjelenített oldalak.

A probléma szakmai magyarázata kicsit érdekesebb: A Word 2007 által használt HTML motor nem támogatja a háttérképek használatát, csak és kizárólag egy objektumnak lehetséges háttérképet adni, ez pedig a teljes oldal.
Miért érdekes ez? A fejlécek és egyéb grafikai elemek programozásakor e grafikai elemeket (ívelt flekkek sarkai, fejléc kép) háttérként célszerű megadni, mivel ezek nem a tartalom részei és így a szöveg kijelölésénél sincsenek útban. Ezek az elemek itt nem pozícionálhatóak, ezért legfeljebb egyetlen képként kerülhetnének a levél szövege mögé, ami viszont újabb problémát vet fel: ha a háttér igazítását nem lehet beállítani, akkor az bizonyos szöveghossz után automatikusan ismétlődik, tehát, például, ha a szöveg túl hosszú lesz, a fejléchez használt grafikát még egyszer fogjuk látni valahol az oldal közepén, a szöveg mögött.
“1996-ban járva” a formázások nagy részét egyébként is elvethetnénk. Akkoriban ugyanis a mai fejlett “div” alapú megoldások helyett csak táblázatok voltak használhatóak, és a háttereket is trükközve hozhattuk létre.

Azt hiszem, azt a néhány órányi munkát, amit egy-egy ilyen módosításba bele kell fektetni, hogy a terv megvalósulhasson, hívják más fejlesztők az idejük vesztegetésének, amiben teljesen igazuk van: ha a Microsoft egyszer valóban hallgatna a felhasználókra és fejlesztőkre, akkor rengeteg időt spórolhatnánk meg. Én egyébként az ilyesmit hívom kobakológiának, Terry Pratchett után szabadon. Kobakológia az az éles vasakarat, ami hegyeket mozgat meg, egyenes vonalban gondosan félbevágva őket, vagy épp kódokat módosít úgy, hogy kikerülje a különféle böngészők szabvány-használati elégtelenségeiből adódó problémákat.

Befejezés:

Az elkészült hírlevél képanyagát (beleértve a dizájn elemeit is) fel kell tölteni a megadott tárhelyre, ahonnan majd az e-mail olvasók megjeleníthetik azt.
A képek és hivatkozások elérési útvonalának véglegesítése után a hírlevél kódját a megrendelő hírlevél-kezelő szoftverébe be kell illeszteni, majd elindítani a küldést.
Hogy sikerrel jártunk, azt a tesztlevélen túl, a meglepően sok kapott pozitív visszajelzésből tudjuk.



Cégek egy mondatban: szlogenek

Agyvihar a leveskockában = Kötetnyi gondolat, egy mondatba sűrítve



Fotó - Csapatmunka

A csapatmunka nagy szerepet játszik egy cég sikerességében. Egy cég számára sokat jelent a munkatársak szaktudása, felkészültsége, azonban a hatékonyság megsokszorozódik, ha az egyes emberek a csapatépítés folyamatában csapattá érnek, és egymást segítve, kreatívan munkálkodnak a  siker érdekében.



Fotó - Koncertek

A Veszprémi Ünnepi Játékokon Candy Dulfer és Maceo Parker, a két szaxofonos-énekes világsztár funkypartit rendezett az érseki palota előtti Szentháromság téren. Ugyanitt lépett színpadra a Gipsy Kings, amely világszerte népszerűvé tette a flamenco Sevillananak nevezett ágát.



Tömegjelenetek

Gyakorta felmerülő igény, hogy egy-egy továbbképzésen, csapatépítő tréningen készüljön olyan kép amelyen valamennyi résztvevő látható. Ez éppoly jó móka, mint amilyen nehéz feladat.