EsettanulmanyokAjanlatokReferenciak

 HĂ­rlevĂ©l 1 x 1


Fórum, spam nélkül


Hírlevél 1 x 1

Nilsson "csodalencséje"


Ha már fáj... A teniszkönyök projekt


A magányos honlap esete



Ha cége életében változások állnak be, akkor érdemes ezeket a pozitív dolgokat tudatnia korábbi és leendĹ‘ megbízóival. Az ilyen kommunikáció költséghatékony módja az e-mailben küldhetĹ‘ hírlevél.

Hírlevél 1 x 1

Példánkban egy valós hírlevél segítségével mutatjuk be a munkafolyamatot.

ElĹ‘készítés:

Rövid egyeztetés után egy vázlatrajzot készítünk a javasolt látvány felépítésérĹ‘l. A hírlevélnek új fejlécet tervezünk, a tartalomnál pedig ügyelünk arra, hogy egyszerű legyen, mint a faék, és mégis megfogja az olvasó szemét. A cég évek óta használt, nagyon eredeti, igen vidám és mozgalmas emblémáját sem mi, sem megbízónk nem kívánja megváltoztatni, ezért úgy döntünk, a költözéskor ezt is “továbbviszik”, mégpedig a cég három oszlopos tagja személyesen! A tervek alapján a fotókat majd úgy kell elkészítenünk, hogy a lehetĹ‘ legkevesebb utómunkával juthassunk el felvázolt célunkhoz.
A megrendelĹ‘tĹ‘l kapott szöveg mennyisége alapján eldĹ‘l, hogy ezt a hírlevelet egyhasábosra szerkesztjük, illetve, hogy valószínűleg keresnünk, vagy készítenünk kell képet az épületrĹ‘l is, ahová költöztek.

Fotózás:

A portrék a cég irodájában készülnek, így indulás elĹ‘tt csak azt pakoljuk fel, ami nélkülözhetetlen:
Műtermi vakuk, ernyĹ‘k, oktobox és lágyító box, sok kábel és egy rádiós kioldó. Tükörreflexes fényképezĹ‘gép, nagy fényerejű objektívekkel és persze az elmaradhatatlan állvány. A könnyen összeállítható készlet hordozhatósága, megbízhatósága,  és kis helyigénye igen fontos számunkra mivel egy sűrűn lakott irodában kell felütnünk alkalmi műtermünket.
A fotózás pakolással együtt sem tarthat tovább 4 óránál, hogy ne akadályozzuk a munkát.
A műteremben mindig erĹ‘teljesebb világítást használunk a megszokotthoz képest. A tűéles rajzú korszerű objektívek elĹ‘tt semmi sem marad rejtve, ezért fontos a professzionális smink használata. Az erĹ‘s fényű villanólámpák fényében láthatóvá válnának a bĹ‘rhibák, foltok, a fakó, színtelen, vagy éppen zsírtól csillogó  esetleg sűrűn hajszálerezett arcbĹ‘r, a táskás, vagy mélyen árnyékolt szemek. Ha nem akarunk hosszú órákat tölteni a retussal, ki kellene használnunk a professzionális smink lehetĹ‘ségeit, szakképzett és gyakorlott sminkes segítségével. Ebben az esetben sajnos ettĹ‘l el kell tekintenünk, meg kellett elégednünk modelljeink megoldásaival.

Retus:

Bár a smink egyébként csodákra képes, minden képen vannak olyan részletek, melyeket módosítani kell, mielĹ‘tt egy montázs részévé tennénk Ĺ‘ket, így történik ez most is.


 

Fotó válogatás:

A fotózás napján délutánra a visszafogottan retusált fotók készen állnak a válogatásra, indul a “Hölgyválasz”. :-) MegrendelĹ‘nk kiválaszthatja a neki tetszĹ‘ képeket, mi természetesen csak javaslatokkal élünk, a döntést segítendĹ‘. A kiválasztott fotókból és a régi emblémából készül majd az új hírlevél fejléce.

Montázs

A kiválasztott képekkel folytatjuk a munkát. LegelsĹ‘ lépésben a képen lévĹ‘ térkitöltĹ‘ kellékeket tüntetjük el, majd pótoljuk a hiányzó részleteket ott, ahol képünk pontatlanul illeszkedne a montázsban használandó formához.

A képek montázsba illesztése során kell a képeket méretezni, pozícióba forgatni. Ebben a lépésben már csak apróbb igazítások szükségesek, így a hírlevél látványának összeállítása gyorsan elkészül.

 

Fázisok

A képanyag kész, azonban a legfontosabb dolog, a kódolás még csak most kezdĹ‘dik. Megállapodásunk szerint a lehetĹ‘ legegyszerűbbre készítem el: egy hasáb, amibe a Motivation mindössze egy pár soros szöveget ad. Ezt támogatom meg egy képpel, amin az új iroda helye látható. Mivel itt légifotó nem áll rendelkezésre, a szokványos térképhasználat meg unalmasnak tűnik, a Google Földet hívom segítségül, ahol az épület 3D-ben látható. Az internet nap mint nap bĹ‘vülĹ‘ lehetĹ‘ségeinek köszönhetĹ‘en a hírlevél másnapra már tesztelhetĹ‘ állapotban is van.

Tesztelés

Az elkészült hírlevelet továbbítom a megrendelĹ‘nek jóváhagyásra, aki egybĹ‘l jelzi is az elsĹ‘ problémát: nem látszik a fejléc. No, itt kicsit elkerekedik a szemem.
Rövid kutakodás az interneten és fény is derül egy problémára. Tudta, hogy az Office 2007 nem a Microsoft internetböngészĹ‘jét használja az e-mailek megjelenítésére, hanem a Word nevű szövegszerkesztĹ‘t? Persze, hát ki is gondolná, hogy a hírleveleket, melyek az Ön által is bizonyára olvasott internetes oldalakhoz hasonlóan valójában HTML fájlok, e nagyvállalat számára logikusabb egy szövegszerkesztĹ‘ben megjeleníteni, amely még annyit sem tud a HTML stíluslapokról, mint e cég böngészĹ‘i (és itt fĹ‘ként az IE 6-ra gondolok, mely minden honlapfejlesztĹ‘ rémálma). Ez egy rendkívül bosszantó probléma, melyrĹ‘l már rengetegen írtak korábban, azonban a fejlesztĹ‘k hangja nem jutott el a Microsoft füleihez. Ezért aztán 2010 -ben idĹ‘utazást kell tennünk 1996-ba, a 3-as Internet Explorer idejébe, hogy a levél HTML kódjában korrigáljunk egy-két dolgot, amitĹ‘l hasonlóan jelenik meg a jelentĹ‘s e-mail olvasókban.

Az Internet Explorert napjainkban rengeteg kritika éri, fĹ‘leg biztonsági hiányosságok okán. Ezek részletezése hosszú oldalakat töltene meg, angol nyelven itt lehet tájékozódni a részletekrĹ‘l: Criticisms of Internet Explorer. A másik igen komoly probléma a 6.0-s (de különösképpen az az alatti) programverziókkal, hogy az általuk megjelenített HTML és CSS kód feldolgozása a webes szabványokat összefogó és kezelĹ‘ World Wide Web Consortium (W3C) által kidolgozott szabványoktól eltér, fĹ‘leg az XHTML és a CSS terén, ami az oldalak végsĹ‘ megjelenítésében is folyamatos problémákat okoz, az ilyen különbségek kiküszöbölése pedig megnehezíti a webdesignerek munkáját. Ne felejtsük el, hogy az internetnek, a webes megjelenésnek éppen az lenne a lényege, hogy akárhol a világon ugyanazt és közel ugyanúgy (mivel a tördelés automatikus és az oldalak szélessége változhat, a megjelenítés sohasem lehet  tökéletesen pontos) lehessen olvasni, nézni, mint azon a számítógépen, ahol a kód készült. A 7-es verzióval a Microsoft komoly lépéseket tett e hiányosságok pótlására, a 8-as verzióban ígérte a szabványosítás további erĹ‘sítését, melynek érdekében együttműködik a W3C szervezettel. A célt részlegesen sikerült csak elérni, mivel az IE8 által megjelenített oldalak még mindig nem úgy néznek ki, mint a szabványt pontosan használó Firefox, Opera vagy  Chrome böngészĹ‘k által megjelenített oldalak.

A probléma szakmai magyarázata kicsit érdekesebb: A Word 2007 által használt HTML motor nem támogatja a háttérképek használatát, csak és kizárólag egy objektumnak lehetséges háttérképet adni, ez pedig a teljes oldal.
Miért érdekes ez? A fejlécek és egyéb grafikai elemek programozásakor e grafikai elemeket (ívelt flekkek sarkai, fejléc kép) háttérként célszerű megadni, mivel ezek nem a tartalom részei és így a szöveg kijelölésénél sincsenek útban. Ezek az elemek itt nem pozícionálhatóak, ezért legfeljebb egyetlen képként kerülhetnének a levél szövege mögé, ami viszont újabb problémát vet fel: ha a háttér igazítását nem lehet beállítani, akkor az bizonyos szöveghossz után automatikusan ismétlĹ‘dik, tehát, például, ha a szöveg túl hosszú lesz, a fejléchez használt grafikát még egyszer fogjuk látni valahol az oldal közepén, a szöveg mögött.
“1996-ban járva” a formázások nagy részét egyébként is elvethetnénk. Akkoriban ugyanis a mai fejlett “div” alapú megoldások helyett csak táblázatok voltak használhatóak, és a háttereket is trükközve hozhattuk létre.

Azt hiszem, azt a néhány órányi munkát, amit egy-egy ilyen módosításba bele kell fektetni, hogy a terv megvalósulhasson, hívják más fejlesztĹ‘k az idejük vesztegetésének, amiben teljesen igazuk van: ha a Microsoft egyszer valóban hallgatna a felhasználókra és fejlesztĹ‘kre, akkor rengeteg idĹ‘t spórolhatnánk meg. Én egyébként az ilyesmit hívom kobakológiának, Terry Pratchett után szabadon. Kobakológia az az éles vasakarat, ami hegyeket mozgat meg, egyenes vonalban gondosan félbevágva Ĺ‘ket, vagy épp kódokat módosít úgy, hogy kikerülje a különféle böngészĹ‘k szabvány-használati elégtelenségeibĹ‘l adódó problémákat.

Befejezés:

Az elkészült hírlevél képanyagát (beleértve a dizájn elemeit is) fel kell tölteni a megadott tárhelyre, ahonnan majd az e-mail olvasók megjeleníthetik azt.
A képek és hivatkozások elérési útvonalának véglegesítése után a hírlevél kódját a megrendelĹ‘ hírlevél-kezelĹ‘ szoftverébe be kell illeszteni, majd elindítani a küldést.
Hogy sikerrel jártunk, azt a tesztlevélen túl, a meglepĹ‘en sok kapott pozitív visszajelzésbĹ‘l tudjuk.



CĂ©gek egy mondatban: szlogenek

Agyvihar a leveskockában = Kötetnyi gondolat, egy mondatba sűrítve



FotĂł - Csapatmunka

A csapatmunka nagy szerepet játszik egy cég sikerességében. Egy cég számára sokat jelent a munkatársak szaktudása, felkészültsége, azonban a hatékonyság megsokszorozódik, ha az egyes emberek a csapatépítés folyamatában csapattá érnek, és egymást segítve, kreatívan munkálkodnak a  siker érdekében.



FotĂł - Koncertek

A Veszprémi Ünnepi Játékokon Candy Dulfer és Maceo Parker, a két szaxofonos-énekes világsztár funkypartit rendezett az érseki palota elĹ‘tti Szentháromság téren. Ugyanitt lépett színpadra a Gipsy Kings, amely világszerte népszerűvé tette a flamenco Sevillananak nevezett ágát.



Tömegjelenetek

Gyakorta felmerülĹ‘ igény, hogy egy-egy továbbképzésen, csapatépítĹ‘ tréningen készüljön olyan kép amelyen valamennyi résztvevĹ‘ látható. Ez éppoly jó móka, mint amilyen nehéz feladat.