EsettanulmanyokAjanlatokReferenciak

 Fotó - Tánc, színház


Fotó - Csapatmunka


Honlapok: Magyar Pénzverő Zrt.


Érme-csomagolás: 200Ft elsőnapi veret


Ha már fáj: teniszkonyok.hu hirdetés


Fotó - Ritmikus Gimnasztika


Fotó - Koncertek


Fotó - Tánc, színház

Érme-csomagolás: Reneszánsz emlékév


Tekerjünk! - Fermathron


Nem csak kenyérrel él az ember...



A klasszikus balett-technika elsajátítása és elfogadható szinten történő művelése rendkívül nehéz. Évekig tartó képzést és mindennapos gyakorlást igényel. A képzést és az aktív táncos technikájának szintentartását és továbbfejlesztését, a kondíció fenntartását a napi 1-2 órás balettgyakorlat biztosítja. Aki ismeri ezt a technikát, tudja, hogy erre szükség is van, mert a klasszikus balett mozgásanyaga annyira szabályozott, ebből adódóan annyira a beidegződésre épít, hogy a kívánt szintet csak rendszeres és megfeszített munkával lehet elérni. Az ideálistól csak minimálisan eltérő mozdulat már lerontja a néző esztétikai élményét. Természetesen a balett-technikát és a klasszikus tréninget nemcsak a klasszikus balettet művelő táncosok és együttesek használják. Korunk sokféle táncirányzata tekinti alapjának a balett technikát. Aki ezt a képzést kapta, és elfogadhatóan megtanulta ezt a technikát, az a koordinációnak, a fejlett mozgásharmóniának olyan magas fokon jut birtokába, hogy ez lehetővé teszi számára más, ettől eltérő tánctechnikák gyors és alapos elsajátítását és művelését.

(Forrás)

 

Claude Debussy: Jeux
Nizsinszkij koreográfiája Párizsban az 1900-as évek elején játékosságával, szépségével és erotikájával nagy visszhangot keltett a közönség és a kritikusok köreiben egyaránt. Száz év elmúltával Markó Iván a Magyar Fesztivál Balett művészeti igazgatója és koreográfusa vitte újra színpadra a történetet.
A Jeux (magyar fordításban: játékok) cselekménye egy teniszpartin zajlik. A játszmák közben a szerelem és erotika, a női lélek és természet variációi elevenednek meg a főszereplő fiatal lány öt férfi partnerének előadásában. 

 
 
Szereplők:
Lányok: Stetina Szonja, Csizmadia Katalin
Fiúk: Nyári Gábor, Issovits István, Kiss Krisztián, Házi Tamás,
Hegedűs Imre, Csöppüs Márton
Rendező-koreográfus: Markó Iván
 
Goran Bregovic: Menyegző
A Menyező az egyszerű életöröm, az olykor harcos életerő és az őszinte életigenlés tisztaságáról szól. A létezés szépségéről. És a halálról. A nászról és az öröklétről.
A menyegző a halál felett aratott győzelem, az újra feltámadó élet diadala.

 
 
 
Szereplők:
Férfi: Nyári Gábor
Nő: Szőke Renáta
Rendező-koreográfus: Markó Iván

 

Moon Water
MŰVÉSZETEK PALOTÁJA 
A Cloud Gate Dance Theatre of Taiwan előadása
A New York Times vezető kritikusa, Anna Kisselgoff 2003-ban az év legjobb táncelőadásának minősítette Moon Water című darabjukat, amelyet 1998-as ősbemutatója óta számtalan fesztiválon és színházban adtak elő világszerte, mindig hatalmas sikert aratva.
A kínaiak számára a shui yuei, azaz a Moon Water ("Hold Víz") szóösszetétel két dolgot jelképez. Az egyiket buddhista bölcsesség önti szavakba: "A tükörben látott virágok és a vízben látott hold csak illúzió". A másik a tai chi gyakorlói által elérni igyekezett állapotot jellemzi: "Az energia úgy áramlik, mint a víz, a szellem pedig úgy ragyog, mint a hold".
 
 
 
Koreográfia: Lin Hwai-Min
Zene: válogatás J. S. Bach Hat szvit csellóra című művéből

 

 
Rómeó és Júlia
A Dortmund Balett vendégjátéka
 
Zenéjét szerezte: Szergej Prokofjev
Színpadkép és jelmez: Jérőme Kaplan
Koreográfia: Xin Peng Wang
A címszereplők: Monica Fotescu-Uta és Adrian Robos
 
A Dortmundi Balett igazgatóját, Xin Peng Wangot már hosszabb ideje foglalkoztatta a gondolat, hogy koreográfiát készítsen Prokofjev zenéjére. A Rómeó és Júlia 2007. októberi premierjét a német közönség vastapssal honorálta, a kritika pedig az alkotó eddigi munkássága megkoronázásának nevezte a produkciót.
 
 
A hazai kritika nem volt ennyire lelkes:
A nemzetközi kompánia - főképp Kelet- és Közép-Európából verbuvált - tagjai öntudatlan állapotban (kifejezéstelen ábrázat; távoli pontra szegeződő, üveges szempár) zavarták le a budapesti föllépést. Noha ez szánalmas túlélési stratégiaként - kivált vendégmunkásoknak - beválhat. (Horeczky Krisztina: Kesztyűs kézzel - Népszabadság)
 
A felszántott, átrendezett történet helyén valami zavaros, súlytalan, ragacsos dolog terpeszkedik. Alakjai túlnyomórészt szándékoltan arctalanok, a többi pedig súlytalan. Wang a dekonstrukció fokát tekintve merésznek látszik, ám a szétszerelésen túl nem sikerült eljutnia sehová. A bontásban, gyalulásban, lecsupaszításban pont a lényeg, a jelentés ereje veszett el. Összerakásra meg nem futotta. (Halász Tamás: Bontási anyag - Táncélet)

Táncrobbanás
A táncrobbanás egy fantasztikus tánckoktél, amely magával ragadja a közönséget. A tánc egy külön világ ahol nincsen szükség szavakra, ahol az ember igazán önmaga lehet. Felhangzik a zene és megszűnik létezni körülöttünk a világ. Azon vesszük észre magunkat, hogy amíg gyönyörködünk az előadásban, eltűnnek a hétköznapi gondok, a rohanás és teljesen átadjuk magunkat a pillanatnak, amely jó ideig hatása alatt tart.

2008. Június 14.  - Margitszigeti Szabadtéri Színpad.



 



Rendezvények fényképezése

Józsi "party-fotói" életlenek és "valahogy" közöttük maradt Gizike, a sikító titkárnő, meglehetősen "ciki" pózban? Ha el szeretné kerüni az ilyen eseteket, kattintson!



Fotó - Ritmikus Gimnasztika

ritmikus gimnasztika (röviden RG) a legnőiesebb versenysport. A balett, a torna és a tánc elemeinek együttes alkalmazása figyelhető meg benne. A sportágban megadott elemeket kell belekomponálni egy másfél perces gyakorlatba, amit zenére hajtanak végre a versenyeken.



Tömegjelenetek

Gyakorta felmerülő igény, hogy egy-egy továbbképzésen, csapatépítő tréningen készüljön olyan kép amelyen valamennyi résztvevő látható. Ez éppoly jó móka, mint amilyen nehéz feladat.



Fotó - Koncertek

A Veszprémi Ünnepi Játékokon Candy Dulfer és Maceo Parker, a két szaxofonos-énekes világsztár funkypartit rendezett az érseki palota előtti Szentháromság téren. Ugyanitt lépett színpadra a Gipsy Kings, amely világszerte népszerűvé tette a flamenco Sevillananak nevezett ágát.